Sørens grp. tur på Ibex i Spanien

Sørens grp. tur på Ibex i Spanien marts 2024

Fredag d. 22. marts meget tidligt, mødtes vi 6 mand i Kastrup lufthavn til årets grp. tur på Ibex i Spanien, jeg glædede mig helt vildt. Det var alle kunder, jeg ikke havde rejst med tidligere og yngste mand, Oliver, skulle på sin ALLERFØRSTE jagtrejse…. Det var lidt vildt. Stemningen var god lige fra starten af og snakken gik med fuld musik, det skulle nok blive godt.
Vi ankom efter planen og kørte til reviret. 30 min efter ankomst gjorde vi klar til lidt jagt. Jeg havde lovet at tage de først pürsch med Oliver, til han var tryg ved det hele. Vi havde nogle fantastiske pürsch, virkelig spændende jagt. Jeg var med Oliver på 2 pürsch og så var han klar til selv at tage af sted. Han er en dygtig jæger og havde styr på sagerne, så jeg og José var helt rolige ved det. Efter 3 pürsch havde alle fra gruppen nedlagt Ibex og det var ikke bare de første og de bedste, der var 1 Sølv, 2 Bronze og 2 Repræsentative, så alle var glade, præcis hvad de havde ønsket hjemme fra.
Vi havde nu en "slap af dag" på indkvarteringen og tog en dag til Mora De Rubielos hvor vi besøgte middelalderslottet Los Fenandez de Heredia, som altid er et besøg værd.
Igen en succesfuld tur til Spanien. Der skal lyde en stor tak til Christian & Bee, Morten, Jørgen og Oliver, det var virkelig en hyggelig tur med en fantastisk atmosfære og fantastiske historier, ikke mindst fra legenden Jørgen Lang, når han fortalte om sine oplevelser som sweiss hundefører gennem et helt liv.

Læs her beretningen fra Oliver første jagt:

"jeg kunne ikke have ønsket mig bedre for min første jagtrejse..."

Gruppeturen til Spanien efter Becite ibex var min første jagtrejse, af den grund valgte jeg at "springe" med på gruppeturen med ønsket om at rejse med mere erfarne jægere end mig og samtidig have nogle at kunne nyde tiden med, når vi ikke gik på jagt. Og må bare sige, at alt jeg håbede og ønskede for min første jagtrejse, gik i opfyldelse på denne tur.
Da vi landede i lufthavnen i Valencia, blev vi taget supergodt imod af guiderne, der stod klar til at modtage os og kører os til hotellet / reviret. Kort efter vi var ankommet på hotellet, var vi allerede klar til første aften jagt. I løbet af aftenen på reviret fik man et yderst godt indtryk af området og hvordan jagten skulle foregå, samtidig med vi allerede der så de første ibex i området og fik lov at nyde synet af dem.
På vores første "rigtige" jagtdag blev vi hentet af hver vores guide og så kørte vi ellers bare afsted mod de dele af reviret, hvor jagten skulle foregå. I løbet af morgenen blev der spottet flere ibex på både nært hold og på MEGET lange afstande, efter at have spottet en gruppe ibex kunne en spændende pürsch gå i gang. Under pürschen havde vi dog desværre overset 3 ibex, der pludselig stod bare 20m fra os, de var mindst lige så overrasket som os og de endte med at løbe og tog desværre den flok med, hvor der ellers var en ibex af den størrelse, jeg havde ønsket. Se videon her: https://vimeo.com/932374413
Efter at have brugt mange timer ude i bjergene, kørte vi tilbage for at spise og gøre klar til aftenjagten. Da turen gik mod bjergene igen efter en forholdsvis sen middagsmad grundet en spændende pürsch fra formiddagen, spottede vi allerede på vejen flere ibex oppe i bjergene. Da vi kom ud til området, hvor jagten skulle foregå, spotter jeg selv en flot ibex efter den ønskede størrelse og en spændende pürsch kunne gå i gang. Da guiden og jeg spottede den, stod vi selv højt i landskabet med en dyb dal mellem os og den ibex vi gik efter. Da vi stod højt og ibexen gjorde det samme på en anden bjergside, var der kun en vej... ned og så op. Vi kravlede og gik gennem de tætte træer og buske i dalen og da vi stod i bunden af dalen, gik det lige pludselig op for mig, hvor langt vi havde igen, da vi mere eller mindre kikkede direkte op i himlen efter den ibex, vi havde spottet. Men efter en spændende tur op ad bjerget lykkedes det os at komme forbi ibex’en og faktisk komme op over den til en "terrasse", hvor jeg kunne ligge godt med riflen. Og efter en lang og yderst spændende pürsch kunne jeg nu endelig se ibex’en i riffelkikkerten og afgive skud, ibex’en falder for en perfekt hjerte kugle og opdagede aldrig, hvad der skete præcis, som jeg havde ønsket.
Gruppeturen kunne for mit vedkommende ikke have gået bedre, og jeg kunne ikke have ønsket mig bedre for min første jagtrejse!
Alt på rejsen var yderst velorganiseret og hotel og restaurant var en hel oplevelse for sig selv, der var styr på alt og kvalitet var i fokus, hvilket deres restaurant i den grad udstrålede!
Ud over det, var selskabet på turen i den grad også i top, på trods af jeg ingen af de andre i gruppen kendte før vi tog afsted, var alle åbne for hinanden og hyggen om aftenen var i den grad i top!
Kunne ikke have ønsket mig en bedre første jagtrejse og denne bliver bestemt ikke den sidste!!!
Oliver

Relaterede rejser

Se alle vores rejser
Potentielle vildtarter:

4 dage total